Ketenmanagement – Energie

Harde concurrentie dwingt steeds meer financiële ondernemingen (delen van) hun productieproces uit te besteden aan gespecialiseerde partijen. Die leveren bijvoorbeeld schadeafhandeling, administratie of IT goedkoper, sneller of beter dan uzelf. In een zogenaamd ‘assemblagemodel’ wordt een product onder één label samengesteld uit componenten van verschillende leveranciers. Vergelijkbaar met de auto-industrie worden platforms en componenten gedeeld tussen fabrikanten in steeds wisselende allianties. Resultaat: een beter, flexibeler product, dat beter aansluit op de behoeften van de klant, voor een lagere (kost)prijs.

Waar klant en outsourcingpartner in het RFP-traject nog zo goed door een deur konden, slaan ze elkaar met vuistdikke SLA’s om de oren in de hoop hun stroeflopende samenwerking vlot te trekken. Herkenbaar? Wij komen dit te vaak tegen, en kiezen daarom voor een andere aanpak:
We gaan uit van de bedrijfsdoelen die u wilt bereiken met outsourcing. Ook de financiële gezondheid van het bedrijf staat centraal. Zo wordt er naar elk deel van uw onderneming gekeken. Zelfs het energieverbruik. Als u gaat outsourcen kan de prijs bijvoorbeeld alleen verschillen door een lagere energieprijs. Dit bijvoorbeeld als u een bedrijf heeft wat veel energie verbruikt.

We kijken daarbij naar de hele keten. Optimaal aansluiten op de andere processchakels is minstens zo belangrijk als kwaliteit en prijs
Helpen bij het selecteren van een partner die daar het beste bij aansluit. Of we adviseren u vooral niet te outsourcen.
Tijdens het proces zoeken we naar gemeenschappelijke belangen. Dan kunt u toe met een dunne SLA, die als vanzelf zal worden nageleefd
Bewezen resultaat

De consultants van sectorspecialist KAOSPILIOTS Management Consultants hebben kennis van uw producten, uw markten en uw problemen. Wij overzien de hele waardeketen. KAOSPILIOTS doet niet aan insourcing en is dus echt onafhankelijk.

Next generation

‘Kanaalpush’ werkt niet langer
Traditioneel is distributie-effectiviteit: financiële producten zo effectief mogelijk door de bekende distributiekanalen duwen. Terwijl u de verkoop optimaliseerde is de wereld veranderd. Serviceproviders en ketens hebben de regie overgenomen. Nieuwe aanbieders maken gebruik van hun diensten en nemen uw marktaandeel over. Zo zien we aan de productenkant buitenlandse hypotheekaanbieders. Aan de verkoopkant staan e-mediairs en retailpartijen op. Zij blijken goed in staat de consument met een scherp aanbod te verleiden op de plekken waar deze wil kopen. Uw klant wordt mondiger, vindt zijn informatie eenvoudig op Internet, en bepaalt zelf welk kanaal hij kiest.

De klant centraal

De toekomst is een nieuwe benadering. Behoeften van de consument staan centraal. Waar zoekt hij welk financieel product? Welke hulp heeft hij nodig bij zijn keuze? U wordt uitgenodigd uw distributiebenadering drastisch te wijzigen. Een website openen is onvoldoende. Gebruik de dynamiek van nieuwe kanalen, houd rekening met nieuwe eisen van nieuwe distributiepartners. Houd de regie, bied een consistent totaalaanbod. Slaagt u niet, dan kunt u slechts teren op uw successen uit het verleden.